Awaria samochodu na trasie to koszmar każdego kierowcy. Wraz z rozwojem techniki motoryzacyjnej coraz rzadziej jesteśmy w stanie sami dokonać szybkiej naprawy i ruszać dalej w drogę. Konieczne wydaje się wówczas wezwanie lawety i przejazd do warsztatu samochodowego, aby sprawdzić, co tak naprawdę się wydarzyło. Czy jesteśmy w stanie uniknąć kosztów odholowania samochodu? Jeśli tak, to na co zwrócić uwagę?
Ubezpieczenia komunikacyjne a odholowanie samochodu
Zgodnie z prawem każdy kierowca ma obowiązek posiadania ważnego ubezpieczenia OC, czyli od odpowiedzialności cywilnej. Polisa ta jednak ma za zadanie zabezpieczenie środków w sytuacji, gdy właściciel ubezpieczenia spowoduje szkodę w pojeździe innemu kierowcy. Innymi słowy, OC nie będzie pomocne w chwili, gdy auto ubezpieczonego ulegnie awarii na drodze. W przypadku autocasco, czyli AC, ubezpieczyciel nie bierze pod uwagę usterek wynikających z mechanicznych wad lub zużycia się elementów pojazdu. Przed wzywaniem lawety i poniesieniem kosztów odholowania samochodu. Rozwiązaniem będzie tu usługa assistance, która pozwala na skorzystanie z usług powiązanych z awarią samochodu i innymi zdarzeniami.
Co musisz wiedzieć o drogowy assistance?
W ramach assistance zgodnie z ustalonym limitem mamy prawo do wezwania przez towarzystwo ubezpieczeniowe mechanika czy lawety. Warto jednak dokładnie wczytać się w warunki assistance, gdyż może mieć zdecydowanie szerszy zakres lub poważne ograniczenia (np. laweta będzie dostępna tylko w określonej odległości od miejsca zamieszkania). Assistance może obejmować:
Ile kosztuje odholowanie samochodu?
Standardowa godzina pracy lawety może nas kosztować kilkaset złotych, to jednak niewiele w porównaniu kosztów, jakie czekają nas poza granicami kraju. Tu laweta może być znacznie droższa, dlatego musimy zwrócić uwagę na zakres terytorialny wybranego assistance. Ponadto warto także dowiedzieć się, czy możemy wykupić assistance na krótki termin, np. 7 dni, co w przypadku wakacji zagranicznych będzie doskonałym rozwiązaniem. Nie jest to jednak powszechna praktyka. Ponadto w przeciwieństwie do OC, assistance nie jest usługą regulowaną prawnie, w związku z czym jego cena i zakres może się znacząco różnić w zależności od tego, jakie towarzystwo ubezpieczeniowe wybierzemy.
Opublikowano dnia: 30.09.2022 09:43
Podobne wpisyUbezpieczenie biura rachunkowego – na co zwrócić uwagę?
Prowadzenie biura rachunkowego to odpowiedzialne zadanie, które wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale również świadomości ryzyka. Nawet najbardziej rzetelny księgowy może popełnić błąd, a konsekwencje finansowe pomyłki w dokumentacji czy rozliczeniach podatkowych potrafią być ogromne. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio się zabezpieczyć. Ubezpieczenie biur rachunkowych to nie tylko wymóg formalny, ale przede wszystkim...
Czytaj
dalej...Jak sprawdzić, czy jest się ubezpieczonym?
Współcześnie posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego to podstawa - zapewnia dostęp do świadczeń medycznych i leczenia bez konieczności ponoszenia pełnych kosztów wizyt czy hospitalizacji. Nie każdy jednak ma pewność, czy jego ubezpieczenie nadal obowiązuje. Zmiana pracy, zakończenie umowy zlecenia, rozpoczęcie działalności gospodarczej czy przejście na inny status zawodowy mogą powodować przerwy w ubezpieczeniu. Na szczęście istnieją proste...
Czytaj
dalej...Ubezpieczenie nagrobka – kiedy się przyda, jaki jest koszt?
Choć o ubezpieczeniach mówi się głównie w kontekście samochodów, domów czy zdrowia, coraz więcej osób decyduje się na dodatkowe zabezpieczenie również w mniej oczywistych obszarach. Jednym z nich jest ubezpieczenie nagrobka, które może okazać się bardzo pomocne w sytuacji zniszczenia lub dewastacji miejsca pochówku bliskiej osoby. Nagrobek to nie tylko symbol pamięci, ale też często...
Czytaj
dalej...
Ubezpieczenie biura rachunkowego – na co zwrócić uwagę?
Prowadzenie biura rachunkowego to odpowiedzialne zadanie, które wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale również świadomości ryzyka. Nawet najbardziej rzetelny księgowy może popełnić błąd, a konsekwencje finansowe pomyłki w dokumentacji czy rozliczeniach podatkowych potrafią być ogromne. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio się zabezpieczyć. Ubezpieczenie biur rachunkowych to nie tylko wymóg formalny, ale przede wszystkim...
Czytaj dalej...Jak sprawdzić, czy jest się ubezpieczonym?
Współcześnie posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego to podstawa - zapewnia dostęp do świadczeń medycznych i leczenia bez konieczności ponoszenia pełnych kosztów wizyt czy hospitalizacji. Nie każdy jednak ma pewność, czy jego ubezpieczenie nadal obowiązuje. Zmiana pracy, zakończenie umowy zlecenia, rozpoczęcie działalności gospodarczej czy przejście na inny status zawodowy mogą powodować przerwy w ubezpieczeniu. Na szczęście istnieją proste...
Czytaj dalej...Ubezpieczenie nagrobka – kiedy się przyda, jaki jest koszt?
Choć o ubezpieczeniach mówi się głównie w kontekście samochodów, domów czy zdrowia, coraz więcej osób decyduje się na dodatkowe zabezpieczenie również w mniej oczywistych obszarach. Jednym z nich jest ubezpieczenie nagrobka, które może okazać się bardzo pomocne w sytuacji zniszczenia lub dewastacji miejsca pochówku bliskiej osoby. Nagrobek to nie tylko symbol pamięci, ale też często...
Czytaj dalej...














