nowe ubezpieczenia 663 363 333 infolinia 22 311 14 44

Autocasco a Assistance – jakie są różnice?

Motoryzacja

Dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne cieszą się coraz większą popularnością, a do najchętniej wybieranych należą Autocasco i Assistance. Z tego powodu towarzystwa ubezpieczeniowe proponują swoim klientom rozbudowaną ofertę nieobowiązkowych polis komunikacyjnych. Ze względu na podobne brzmienie nazw obu polis wielu klientów myli je ze sobą. Autocasco odróżnia od Assistance wyższa średnia składka. Kolejną cechą odmienną jest to, że z polisy Assistance ubezpieczony nie otrzymuje odszkodowania. Jakie są jeszcze różnice pomiędzy Autocasco i Assistance?

Autocasco – czym charakteryzuje się ta polisa?

Celem ubezpieczenia Autocasco (AC) jest zagwarantowanie ochrony przed finansowymi konsekwencjami uszkodzenia pojazdu lub jego utraty. Ma zastosowanie przede wszystkim w sytuacji, kiedy samochód ulegnie zniszczeniu w wyniku wypadku, kolizji, zderzenia lub działania osób trzecich. Ubezpieczenie Autocasco odnosi się również do kradzieży pojazdu. Towarzystwa ubezpieczeniowe dają swoim klientom szerokie możliwości co do kształtowania polisy odpowiadającej ich indywidualnym preferencjom. Przy wyborze polisy AC warto jednak zwrócić uwagę na następujące kwestie:

  • rodzaj zdarzeń objętych ochroną,
  • sumę ubezpieczenia,
  • wariant likwidacji szkody,
  • udział własny, czyli pokrycie części kosztów naprawy pojazdu przez ubezpieczonego,
  • minimalną kwotę, od której rozpoczyna się odpowiedzialność firmy ubezpieczeniowej,
  • amortyzację,
  • zakres terytorialny obowiązywania polisy.

Warto tutaj jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że Autocasco dostępne jest w wersji pełnej lub AC mini. Wariant podstawowy przeznaczony jest dla kierowców, którym zależy na pełnej ochronie. Z kolei w przypadku AC mini odszkodowanie jest najczęściej wypłacane po kradzieży lub zniszczeniu pojazdu.

Polisa Assistance – przed czym chroni?

Ubezpieczenie Assistance ma całkowicie odmienny charakter niż Autocasco. Do dyspozycji osoby ubezpieczonej zamiast odszkodowania jest szereg usług, z których może skorzystać w razie potrzeby. W ramach pakietu Assistance można skorzystać z pomocy nie tylko w przypadku kolizji czy wypadku, ale również na wypadek awarii. Nieobowiązkowy charakter polisy Assistance sprawia, że ubezpieczyciele swobodnie kształtują swoje produkty. Kluczową kwestią do zweryfikowania przed podpisaniem umowy na ubezpieczenie Assistance jest katalog dostępnych świadczeń. Najczęściej można go znaleźć w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) w formie przejrzystej tabeli. Pakiet Assistance może obejmować:

  • pomoc informacyjną oraz wsparcie prawne w razie kolizji lub wypadku,
  • pomoc medyczną dla kierowcy i pasażerów pojazdu,
  • naładowanie wyczerpanego akumulatora,
  • udostępnienie pojazdu zastępczego na czas naprawy,
  • wymianę uszkodzonych opon,
  • pomoc w dotarciu do celu podróży,
  • zapewnienie przez ubezpieczyciela zakwaterowania,
  • holowanie pojazdu,
  • dostawę zapasu paliwa,
  • naprawę uszkodzonego samochodu,
  • opiekę nad transportowanymi zwierzętami,
  • pokrycie kosztów parkingu.

AC i Assistance – które ubezpieczenie będzie lepszym rozwiązaniem?

Wbrew pozorom wybór pomiędzy tymi dwoma polisami może przysporzyć klientom sporo trudności. Decyzja o wyborze ubezpieczenia powinna być podyktowana indywidualnymi preferencjami posiadacza pojazdu. Przed podjęciem decyzji warto rozważyć wartość pojazdu, historię bezszkodowej jazdy oraz częstotliwość zaplanowanych podróży. Osoby mobilne powinny zapewnić sobie komfort podróżowania i wygodne opcje naprawy pojazdu w razie ewentualnej kolizji. Assistance i Autocasco znajdują zastosowanie w różnych sytuacjach, dlatego też dobrym rozwiązaniem jest rozważenie zakupu obu polis. W tym celu należy wybrać ofertę ubezpieczyciela, który oferuje szeroki zakres ochrony, łącząc w niej wspomniane ubezpieczenia dobrowolne. Zamiast zastanawiać się nad wyborem najlepszej polisy, warto zakupić pakiet złożony z OC, AC i Assistance, aby zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa w różnych nieprzewidzianych sytuacjach.

Zapraszamy do skorzystania z pełnej oferty ubezpieczeń komunikacyjnych w Warszawie oraz pozostałych miastach w zakładce Oddziały.

Podobne wpisy

Wymiana szyby z ubezpieczenia – jak przebiega?

Wymiana szyby samochodowej to często nieprzewidziany wydatek, który może poważnie obciążyć budżet. Uszkodzenie szyby może zdarzyć się każdemu kierowcy – wystarczy kamień wyrzucony spod kół innego pojazdu, gradobicie, czy akt wandalizmu, aby szyba nadawała się do wymiany. Na szczęście istnieją produkty ubezpieczeniowe, które pozwolą na wymianę bezkosztowo lub za znacznie niższą cenę. Jak przebiega proces...

Czytaj dalej...

Jak ubezpieczyć samochód w leasingu?

Zakup samochodu w leasingu to popularne rozwiązanie, gdyż pozwala na korzystanie z nowego auta bez konieczności angażowania dużych środków finansowych na początkową inwestycję. Jednak decydując się na leasing, trzeba pamiętać, że ubezpieczenie samochodu jest obowiązkowe, a jego specyfika różni się od tradycyjnego ubezpieczenia auta na własność. Jaki jest koszt ubezpieczenia samochodu w leasingu? Dlaczego ubezpieczenie...

Czytaj dalej...

Ile kosztuje ubezpieczenie samochodu elektrycznego?

Samochody elektryczne zdobywają coraz większą popularność. Rosnąca świadomość ekologiczna, postęp technologiczny sprawiają, że coraz więcej kierowców decyduje się na zakup pojazdu zasilanego energią elektryczną. Jednak jednym z aspektów, który budzi zainteresowanie potencjalnych nabywców, jest koszt ubezpieczenia takiego pojazdu. Ile więc zapłacimy za ubezpieczenie samochodu elektrycznego? Co wpływa na koszt ubezpieczenia samochodu elektrycznego? Koszt ubezpieczenia samochodu...

Czytaj dalej...

Umów się z mobilnym doradcą

Posiadamy mobilnych przedstawicieli handlowych, którzy docierają do klienta na terenie Warszawy Bemowa oraz okolic. Spotkanie z naszym specjalistą ułatwi Państwu dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb.

Preferowana godzina kontaktu

Wyrażam zgodę na wykonywanie połączeń głosowych przez Eurofinance sp. z o.o. w celu przedstawiania informacji o charakterze marketingowym, dotyczących produktów i usług świadczonych przez zakłady ubezpieczeń współpracujące z Eurofinance oraz promocji organizowanych przez Eurofinance
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Eurofinance sp. z o.o. na podany numer telefonu lub adres e-mail informacji o charakterze marketingowym , dotyczących produktów i usług świadczonych przez zakłady ubezpieczeń współpracujące z Eurofinance oraz promocji organizowanych przez Eurofinance
Wiem, że mam prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania moich danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.