Dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne cieszą się coraz większą popularnością, a do najchętniej wybieranych należą Autocasco i Assistance. Z tego powodu towarzystwa ubezpieczeniowe proponują swoim klientom rozbudowaną ofertę nieobowiązkowych polis komunikacyjnych. Ze względu na podobne brzmienie nazw obu polis wielu klientów myli je ze sobą. Autocasco odróżnia od Assistance wyższa średnia składka. Kolejną cechą odmienną jest to, że z polisy Assistance ubezpieczony nie otrzymuje odszkodowania. Jakie są jeszcze różnice pomiędzy Autocasco i Assistance?
Autocasco – czym charakteryzuje się ta polisa?
Celem ubezpieczenia Autocasco (AC) jest zagwarantowanie ochrony przed finansowymi konsekwencjami uszkodzenia pojazdu lub jego utraty. Ma zastosowanie przede wszystkim w sytuacji, kiedy samochód ulegnie zniszczeniu w wyniku wypadku, kolizji, zderzenia lub działania osób trzecich. Ubezpieczenie Autocasco odnosi się również do kradzieży pojazdu. Towarzystwa ubezpieczeniowe dają swoim klientom szerokie możliwości co do kształtowania polisy odpowiadającej ich indywidualnym preferencjom. Przy wyborze polisy AC warto jednak zwrócić uwagę na następujące kwestie:
- rodzaj zdarzeń objętych ochroną,
- sumę ubezpieczenia,
- wariant likwidacji szkody,
- udział własny, czyli pokrycie części kosztów naprawy pojazdu przez ubezpieczonego,
- minimalną kwotę, od której rozpoczyna się odpowiedzialność firmy ubezpieczeniowej,
- amortyzację,
- zakres terytorialny obowiązywania polisy.
Warto tutaj jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że Autocasco dostępne jest w wersji pełnej lub AC mini. Wariant podstawowy przeznaczony jest dla kierowców, którym zależy na pełnej ochronie. Z kolei w przypadku AC mini odszkodowanie jest najczęściej wypłacane po kradzieży lub zniszczeniu pojazdu.
Polisa Assistance – przed czym chroni?
Ubezpieczenie Assistance ma całkowicie odmienny charakter niż Autocasco. Do dyspozycji osoby ubezpieczonej zamiast odszkodowania jest szereg usług, z których może skorzystać w razie potrzeby. W ramach pakietu Assistance można skorzystać z pomocy nie tylko w przypadku kolizji czy wypadku, ale również na wypadek awarii. Nieobowiązkowy charakter polisy Assistance sprawia, że ubezpieczyciele swobodnie kształtują swoje produkty. Kluczową kwestią do zweryfikowania przed podpisaniem umowy na ubezpieczenie Assistance jest katalog dostępnych świadczeń. Najczęściej można go znaleźć w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) w formie przejrzystej tabeli. Pakiet Assistance może obejmować:
- pomoc informacyjną oraz wsparcie prawne w razie kolizji lub wypadku,
- pomoc medyczną dla kierowcy i pasażerów pojazdu,
- naładowanie wyczerpanego akumulatora,
- udostępnienie pojazdu zastępczego na czas naprawy,
- wymianę uszkodzonych opon,
- pomoc w dotarciu do celu podróży,
- zapewnienie przez ubezpieczyciela zakwaterowania,
- holowanie pojazdu,
- dostawę zapasu paliwa,
- naprawę uszkodzonego samochodu,
- opiekę nad transportowanymi zwierzętami,
- pokrycie kosztów parkingu.
AC i Assistance – które ubezpieczenie będzie lepszym rozwiązaniem?
Wbrew pozorom wybór pomiędzy tymi dwoma polisami może przysporzyć klientom sporo trudności. Decyzja o wyborze ubezpieczenia powinna być podyktowana indywidualnymi preferencjami posiadacza pojazdu. Przed podjęciem decyzji warto rozważyć wartość pojazdu, historię bezszkodowej jazdy oraz częstotliwość zaplanowanych podróży. Osoby mobilne powinny zapewnić sobie komfort podróżowania i wygodne opcje naprawy pojazdu w razie ewentualnej kolizji. Assistance i Autocasco znajdują zastosowanie w różnych sytuacjach, dlatego też dobrym rozwiązaniem jest rozważenie zakupu obu polis. W tym celu należy wybrać ofertę ubezpieczyciela, który oferuje szeroki zakres ochrony, łącząc w niej wspomniane ubezpieczenia dobrowolne. Zamiast zastanawiać się nad wyborem najlepszej polisy, warto zakupić pakiet złożony z OC, AC i Assistance, aby zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa w różnych nieprzewidzianych sytuacjach.
Zapraszamy do skorzystania z pełnej oferty ubezpieczeń komunikacyjnych w Warszawie oraz pozostałych miastach w zakładce Oddziały.
Opublikowano dnia: 14.05.2024 15:16
Podobne wpisy
Ubezpieczenie taksówki – ile kosztuje ubezpieczenie taxi?
Prowadzenie działalności jako taksówkarz to odpowiedzialne zajęcie, które wiąże się z codziennym kontaktem z klientami, jak również z wysokim ryzykiem na drodze. Właśnie dlatego ubezpieczenie taksówki to nie tylko obowiązek, ale też inwestycja w bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i samochodu. W tym artykule podpowiadamy, czym różni się ubezpieczenie taxi od standardowego OC. Czym jest ubezpieczenie taxi?...
Czytaj dalej...Jak działa ubezpieczenie opon?
Usterka opony może przydarzyć się każdemu kierowcy - niezależnie od doświadczenia za kierownicą czy modelu samochodu. Wystarczy najechać na gwóźdź, wjechać w dziurę w jezdni czy złapać kapcia w nieodpowiednim momencie, by podróż zamieniła się w niemały koszmar. Naprawa lub wymiana opony bywa kosztowna, a nieprzewidziane wydatki nie są mile widziane. Dlatego warto rozważyć dodatkową...
Czytaj dalej...Ubezpieczenie OCP – czym jest i co obejmuje?
W branży transportowej liczy się nie tylko terminowość dostaw, ale także bezpieczeństwo przewożonych ładunków. Nawet najlepiej zorganizowany transport może napotkać trudności - kradzież, wypadek, uszkodzenie towaru czy niesprzyjające warunki atmosferyczne mogą narazić przewoźnika na duże straty finansowe i wizerunkowe. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie działalności poprzez ubezpieczenie OCP, czyli Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika. Czym jest...
Czytaj dalej...